Riepu remonts
Riepas ir viens no svarīgākajiem elementiem katrai mašīnai, tās ne tikai automašīnu var vizuāli padarīt pievilcīgāku un padarīt braukšanu komfortablu, kā arī kalpo, lai nodrošinātu stabilitāti un drošību uz ceļa. Ne mazāk svarīgi ir tas, ka riepu kvalitāte var atspoguļoties uz braukšanas komfortu un drošību. Lai gan kvalitatīvas riepas nodrošinās ilgāku kalpošanas laiku, tomēr var gadīties, ka jebkura riepa var tikt sabojāta braucot pa nelīdzenu virsmu vai tai izveidojas nepareizs nodilums. Mēs esam šeit, lai palīdzētu Jums ar riepu izvēli un remontu!
Kādi ir visbiežākie riepu remonta iemesli?
Bojāta riepa var būtiski ietekmēt Jūsu braukšanas drošību. Šī iemesla dēļ ir svarīgi noteikt vietu, kur ir radies bojājums. Nosakot vietu, kur ir bojājums un to salabojot, pavisam neilgā laikā varat doties tālāk ceļā, citādi šī problēma var kļūt par vēl lielāku slogu.
Iemesli, kāpēc ir radušies bojājumi, var būt dažādi, bet lai tos atrisinātu ne vienmēr ir nepieciešams mainīt riepu. Bieži vien, lai salabotu caurumu, var izmantot ielāpu vai korķi, kā arī tukšas riepas iemesls var būt nepareizs ventilis vai deformēts disks. Jebkurā gadījumā braucot ar nepilnu spiedienu riepās, tas var radīt lielākus izdevumus pie remonta, kā arī lielāku degvielas patēriņu. Braukšana ar bojātu riepu var izveidot diska deformāciju un palielināt riepas bojājumus, tāpēc ir svarīgi, lai Jūsu automašīnā būtu rezerves ritenis.
Ir dažādi veidi, kā var salabot gaisu zaudējušo riepu:
- ielāpi – tas nozīmē, ka ielāps tiek ielikts riepas ārmalā, kur ir caurums. Ielāpu ir iespējams uzlikt uz caurumiem, kuri nav lieli un nav nodarījuši lielus bojājumus riepai. Lai uzliktu ielāpu, ir nepieciešams noņemt riepu un to vulkanizēt, tāpēc uzticiet to mehāniķim. Ielāps ir drošāks nekā korķis. Pareizi uzvulkanizēts ielāps ļauj ilgstoši un droši braukt, ja tas tiek pareizi uzlikts.
- riepu diegs – tas tiek iesprausts riepas caurumā un aptur gaisa izplūšanu no riepas. Tas ir pagaidu veids, lai riepa būtu darba kārtībā, nevis ilgstošs risinājums. Lai gan ar to braukt ir diezgan droši, tomēr tas ir paredzēts īslaicīgam laikam, kā arī maza izmēra caurumiem.
Riepu remonta laikā tiek veikta arī riepu protektora mērīšana, lai noteiktu, vai riepas ir lietojamas noteiktajā sezonā un atbilst noteiktajām sezonas prasībām. Riepu protektori veidoti tā, lai noteiktos braukšanas apstākļos riepu saķere ar ceļu būtu maksimāla, tādējādi drošība uz ceļa būtu lielāka. Riepu protektora nodilšanu ietekmē braukšanas stils, riepu spiediens, kravas svars, kā arī ritošās daļas regulējums.
Ziemas un vasaras riepu protektori atšķiras, jo tie ir paredzēti atšķirīgiem laika apstākļiem. Vasaras riepas ir paredzētas braukšanai pārsvarā pa sausu virsmu un dažkārt peļķēm, bet ziemas riepas ir nedrošākiem un nepastāvīgākiem laika apstākļiem, kā piemēram, ceļa virsma ir klāta ar sniegu vai ledu. Vasaras riepu droša saķere ar ceļa virsmu pārstāj būt droša pie +7 grādiem.
Vasaras riepu minimālais protektora dziļums ir 1,6 mm, bet ziemas riepām vieglajām automašīnām jābūt vismaz 4 mm.
Riepu remonta laikā tiek pārbaudīts arī riepu nodilums. Tam jābūt ir vienmērīgam, tāpēc, ja tas ir nevienmērīgs, visticamāk vaina ir riteņu nepareizā savērsumā. Savukārt nepareiza riteņu balansēšana var ietekmēt degvielas patēriņu, drošību un komfortu uz ceļa.
Disku remonts
Disku bojājums var iespaidot braukšanas komfortu, tas var atstāt ietekmi uz gultņiem un piekares detaļām, kā arī pašām riepām. Disku bojājumi var rasties dažādu iemeslu dēļ, piemēram, iebraucot bedrē vai uz apmales. Formatik autoserviss veic disku labošanu gan pie niecīgiem, gan arī nopietniem defektiem.
Der atcerēties, ka disku bojājums var padziļināt izveidojušos plaisu, tāpēc dažkārt nākas veikt arī disku metināšanu.